Uitrol Bouwmaat afgerond

Uitrol Bouwmaat afgerond

Op dinsdag 10 april 2018 is de laatste Bouwmaat vestiging overgestapt naar ASPOS. Alle vestigingen van Bouwmaat maken nu gebruik van omnichannel cloud platform ASPOS. De afronding van deze omvangrijke migratie van Navision naar ASPOS werd gevierd met taart op het Bouwmaat hoofdkantoor in Bunschoten.

In een recent interview in Empowering Retail ging manager Thijs Prins in op de voordelen van ASPOS voor Bouwmaat: “Als cash & carry groothandel voor ondernemers in de bouw krijgen we nu toegang tot innovaties die Valk heeft ontwikkeld voor de retail. Met ASPOS realiseert Bouwmaat één versie van de waarheid. Alle data uit de winkels en de webshop wordt op één platform verzameld. Geen gedoe meer met interfaces tussen kassa- en ecommerce systemen.”

Op speciaal verzoek van Bouwmaat heeft Valk enkele nieuwe modules ontwikkeld. Eén ervan betreft de mogelijkheid om op krediet te kopen. Die optie wordt onder meer gebruikt door bijvoorbeeld aannemersbedrijven, die daardoor hun medewerkers in staat stellen om materialen te kopen. Online kunnen aannemers per medewerker de kredietfaciliteit aan- of uitzetten. Ook klanten van Bouwmaat merken het effect van de overstap op ASPOS. Als klanten zich bij de ingang aanmelden met hun pasje, zien ze op het scherm van de entreezuil de status van de uitstaande orders. Ook zien ze welke commerciële medewerkers beschikbaar zijn. Tegelijkertijd verschijnt in de instore app van de medewerkers een samenvatting met de data van de klant. Hierdoor kunnen de medewerkers van Bouwmaat klanten nog sneller herkennen en helpen. Deze nieuwe modules worden geleidelijk in gebruik genomen door de vestigingen van Bouwmaat.

Bijzonder aan dit uitrol project was dat deze grotendeels in eigen beheer van Bouwmaat hoofdkantoor is verzorgd. Alleen de data conversie werd door Valk Solutions uitgevoerd. Het betreft grote tot zeer grote bouwmarkten met tientallen medewerkers per vestiging en een lange historie met Navision. Alle opleiding en begeleiding van het personeel in de vestigingen werd door een uitrol team van Bouwmaat gedaan. Elke vestiging kon daarbij rekenen op de onverdeelde aandacht van het uitrol team van Bouwmaat.

Applaus uit Montfoort voor het uitrol team van Bouwmaat. We wensen alle Bouwmaat gebruikers veel gemak en voordeel van hun nieuwe ASPOS platform!

Montfoort, april 2018

 

Naar overzicht ervaringen