Eerste Bruna’s online met ASPOS

Eerste Bruna’s online met ASPOS

De eerste Bruna winkels zijn online gebracht met het nieuwe cloud platform van Valk Solutions. Deze mijlpaal werd binnen 3 maanden na de opdrachtverstrekking door Bruna bereikt. Met vereende krachten hebben de teams van Bruna en Valk Solutions samengewerkt om dit te realiseren.

Ondernemersechtpaar Martin en Marieke Brussaard runnen de Bruna winkel in Amersfoort Vathorst al 7 jaar. Drie kassa’s, betaalautomaten en een kantoorwerkplek zijn overgezet naar ASPOS. Martin Brussaard kijkt positief terug op de dag van de overstap: “De overstap is soepel verlopen. Ondanks dat wij de eerste Bruna winkel waren hebben onze klanten er geen last van gehad. We hadden ons van te voren goed voorbereid met de elektronische leeromgeving. Het team van Valk was vakkundig en behulpzaam en heeft ons keurig op weg geholpen. De ASPOS kassa is heel gebruiksvriendelijk en al meteen voor iedereen goed te doen. De backoffice gaan we komende weken stap voor stap in gebruik nemen. Je moet niet alles tegelijk willen met zo’n nieuw systeem, dat is mijn tip voor de winkels die na ons komen.”

Projectmanager Joshua Makkinje van Valk Solutions: “Bruna wil vaart maken, dus we hebben meteen vanaf het begin het tempo er in gehouden. Binnen 3 maanden is de centrale omgeving opgebouwd en zijn de applicaties ingericht voor Bruna. ASPOS is standaard software, met instellingen customisen we de applicaties rekening houdend met de specifieke processen bij Bruna. We hebben de maatwerk interfaces met SAP ontwikkeld, getest, met Bruna geaccepteerd en live gebracht. Alle gegevens zijn overgezet uit het oude systeem zodat ondernemers meteen verder kunnen. En er waren nogal wat derde dienstaanbieders die we moesten omstellen, denk aan CCV, CB en Intersolve. Mijn dank gaat uit naar iedereen die heeft bijgedragen om de overstap voor Bruna voor te bereiden.”

Manager ICT & Procesbeheer Marco Büker van Bruna: “ We maken dankbaar gebruik van de pilot groep van 10 Bruna winkels om de massale uitrol tiptop voor te bereiden. Deze uitrol verloopt in hoog tempo met meer dan 10 winkels per dag. Tijdens de roadshow informatie avond hebben we veel nieuwsgierigheid gemerkt bij de ondernemers. Het was nuttig om vragen al van te voren te kunnen beantwoorden, bijvoorbeeld over lokale artikelen en prijsbeleid. Zo’n grote verandering op de winkelvloer verdient onze goede aandacht en voorbereiding, maar hoe goed we het ook voorbereiden, de ondernemer zal toch moeten wennen aan het nieuwe systeem.”

De overstap naar het nieuwe cloud platform past in de strategie van Bruna om een sterke omnichannel onderneming te worden. Met ASPOS legt Bruna een IT fundament voor de toekomst die steeds meer online en mobiel zal zijn.

Montfoort, augustus 2018

 

Naar overzicht ervaringen