ASPOS is een omnichannel retail platform speciaal ontwikkeld om nieuwe kansen ten volle te benutten. ASPOS is 100% online en realtime, met één centrale database in de cloud. Alle transacties en mutaties werken rechtstreeks op de database. Dit opent een rijkdom aan mogelijkheden voor verkoop, marketing en CRM. De consument komt werkelijk centraal te staan. De achterkant is kostenefficiënt met geïntegreerde logistiek en centraal beheer. Alleen zó kunt u structureel geld verdienen met omnichannel. ASPOS is compleet met een geïntegreerde webshop, mobile app, online POS, tablet POS, instore kiosk, Youtube narrowcasting, wireless PDA, elektronisch bestellen, voorraadbeheer, business intelligence en nog veel meer. ASPOS is een open platform conform internationale standaarden. Webshop en kiosk kunnen dus ook van derden betrokken worden. ASPOS combineert centrale regie met lokaal ondernemerschap en buitengewoon geschikt voor filiaalbedrijven, hardfranchise en softfranchise.
Neem voor de handleiding van ASPOS contact met ons op.
Online kassa
Alle functies voor afrekenen, retouren, kortingen, spaarpunten, mutaties en meer zijn beschikbaar in één kassa-scherm.
De kassa is 100% online en realtime, transacties werken rechtstreeks op de centrale ASPOS database. Dankzij het uitvalsconcept kan tijdens een internet storing lokaal doorgewerkt worden. Via internet heeft u altijd en overal actuele gegevens bij de hand, ook thuis, onderweg, of in het buitenland. U kunt rechtstreeks ingrijpen, bijsturen of inspelen op een actualiteit. Wijzigingen worden centraal ingevoerd en zijn direct beschikbaar op alle kassa’s. Denk aan nieuwe knoppen, actie aanbiedingen, of artikelmutaties. De POS is zodanig ontwikkeld dat uw verkopers zich maximaal kunnen bezighouden met klanten, advies en verkoop.
Kassabon wel of niet printen, kassabon of e-mailen
Klanten zoeken, toevoegen, aanpassen
Kopiebon
Gecertificeerde pin-integratie met gangbare pin terminals
Cadeaukaart integratie
Integratie e-diensten, zoals vouchers, tickets, loten, waardebonnen, OV kaart
Weegschaalkoppeling
Artikel zoeken en aanpassen
Actie-folder module, ook afhankelijk van klantkaart
2de Klantscherm met You-tube narrowcasting en bon-informatie
Compleet loyaliteitssysteem, online over alle winkels en web
Realtime voorraad bekijken, ook van alle andere winkels
Klantbestellingen inclusief afhandeling aanbetalingen en SMS service
Instore kiosk orders afrekenen
Retouren weborders
Weborder alert ten behoeve van afhalen weborders
Klantenteller meet conversie van bezoekers naar betalende klanten
Uitgebreide beveiliging- en toegangsmogelijkheden
Automatische dagafsluiting
Webshop gedrag van consument bij kassa beschikbaar
Uitvalsconcept, lokaal doorwerken bij geen internet
Tablet POS met schalend verkoopscherm
En meer..
Mobile app
Consumenten zijn naast online, ook voortdurend mobiel actief.
Smartphones behoren tot de standaard uitrusting en worden intensief gebruikt. De ASPOS webshop past haar gebruikersinterface al automatisch aan voor smartphones. De gebruikersinterface van een mobile app is nog verder geoptimaliseerd voor mobiel gebruik, zowel in gebruiksgemak als in functionaliteit. Met ASPOS beschikt uw formule over een eigen app op de mobiele telefoon van uw klanten. Dit opent een scala aan mogelijkheden voor mobiele interactie met uw klanten. U kunt bijvoorbeeld met QR codes folderen, of opvallende QR posters ophangen op drukke locaties zoals in bushokjes of stations. Uniek van ASPOS is dat de QR lezer in de app geïntegreerd is. QR codes linken niet naar een losse pagina, maar openen rechtstreeks in uw webshop. Consumenten kunnen direct producten bekijken, vergelijken, doorsturen naar vrienden en bestellen. Klanten kunnen ook de barcode van een schapkaart of product scannen en worden direct doorgelinkt naar het product met alle productinformatie en Youtube video’s. Een andere toepassing is dat klanten binnen een straal van de winkel een berichtje ontvangen over hun bestelling of een speciale aanbieding. Natuurlijk is deze aanbieding op maat toegesneden aan de hand van historisch koopgedrag. Op deze manier kruipt u dichter dan ooit op de huid van uw klanten. U wacht niet tot ze bij u komen, u trekt hen actief naar u toe. De ASPOS mobile app werkt met de besturingssystemen van Apple en Android.
Lezen van QR codes en productbarcodes geïntegreerd in de app
Zoeken, kijken, kopen, betalen
Unieke dynamische fijn zoekfuncties
Keuze uit thuisbezorgen of afhalen in winkel
betalen met eigen giftcard
Locatie gebonden, d.w.z. u kunt berichten sturen naar klanten die in de buurt zijn
En meer..
Youtube narrowcasting
ASPOS narrowcasting verloopt voordelig en gemakkelijk via Youtube. Geen gedoe meer met filmpjes, content en dragers.
Eén keer uploaden naar Youtube en kosteloos draaien is het devies. De playlist wordt in ASPOS bijgehouden. De videofilms zijn beschikbaar op een diversiteit aan schermen, het klantenscherm bij de kassa, op de CPV, kiosk en andere schermen in de winkel. De getoonde content is naar wens instelbaar en product- en klantafhankelijk. Op deze manier draagt uw narrowcasting rendabel bij aan conversie en bijverkoop.
Playlist centraal of per winkel instelbaar met ingangsdatum en einddatum
Streaming video van Youtube
Product- of klant-afhankelijke content op klantenscherm bij kassa
Klantinformatieschermen in winkel met content per product
En meer..
Webshop
Doorslaggevend voor omnichannel succes is dat de webshop gedragen wordt door de winkels.
De consument staat centraal, hij shopt afwisselend op het web en in de winkel. Hij verwacht één shop beleving, mobiel, op het web en op de winkelvloer. De ASPOS webshop is dan ook volledig geïntegreerd met de winkels, compleet met Mijn winkel concept. Het Mijn winkel concept wil zeggen dat een consument haar vertrouwde of dichtstbijzijnde winkel kan kiezen. Consumenten kunnen naar wens bestellen in de webshop en afhalen in de winkel, of bestellen in de winkel en thuis laten bezorgen. Bestellingen voor winkels en webshop verlopen in één logistiek stroom. Alleen zó draait uw webshop rendabel. In ASPOS werken winkels en webshop online en realtime op dezelfde database. Iedere transactie wordt direct bijgewerkt, zodat één actueel klantbeeld gewaarborgd is. Spaarpunten gelden zowel in de webshop als in de winkel. De voorraden van de winkel zijn zichtbaar in de webshop. Weborders komen binnen in de POS in de winkel, zodat artikelen apart gezet kunnen worden of verzonden. De voordelen en mogelijkheden zijn legio. Ook niet onbelangrijk, artikelgegevens, plaatjes, acties en praatjes worden in ASPOS maar één keer ingevoerd en onderhouden voor alle kanalen.
Valk Solutions biedt 3 varianten van e-commerce dienstverlening. De eerste variant is een kant en klare branded webshop, volledig door Valk Solutions ontwikkeld en beheerd. U geeft goedkeuring aan het ontwerp, en besteedt bouw, hosting en beheer van de webshop uit aan Valk Solutions. In de tweede variant neemt u de sourcecode van een whitelabel webshop af, om deze in eigen beheer door te ontwikkelen. De whitelabel webshop is een kant en klare webshop, alleen de opmaak van kleuren, lettertypes, etcetera moeten nog ingevuld worden. De derde variant betreft de ASPOS webshop connector. Dit is een verzameling van circa 100 webservices die de interactie van de webshop met de ASPOS database, winkels en app verzorgen. De connector heeft u altijd minimaal nodig voor een omnichannel webshop. De laatste variant wordt gebruikt als u al een goede webshop heeft waarmee u omnichannel wilt gaan. Uw bestaande webshop maakt dan gebruik van de omnichannel connector en heeft zo online toegang tot de ASPOS data. In de meeste gevallen zal uw webshop aangepast moeten worden om interactie met de webservices te ondersteunen. Als u nog geen webshop heeft of wilt vernieuwen, kiest u in aanvulling op de webshop connector voor de white label webshop sourcecode of een complete branded webshop. Alledrie de varianten resulteren in een webshop die volledig is geïntegreerd met de winkels. Op deze manier genereert de webshop traffic, omzet en marge op uw winkelvloer.
De ASPOS webshop is ontwikkeld op basis van responsive design. Dit wil zeggen dat de webshop schaalt afhankelijk van het apparaat dat gebruikt wordt. ASPOS ziet of je werkt met een PC, tablet of smartphone en past de user interface aan. De schaling gaat verder dan vergroten of verkleinen. Als je een webshop één op één verkleint naar een smartphone dan wordt de interface onbruikbaar. Responsive design in ASPOS betekent dat delen van de interface wel of niet getoond en verplaatst worden, al naar gelang het belang er van voor de consument.
Enkele voorbeelden van webshops voor onze klanten:
Whitelabel webshop sourcecode waarmee uw webshop bouwer aan slag kan
Webshop connector, dit zijn circa 100 shopservices voor interactie tussen webshop en ASPOS
Online gegevens beschikbaar voor winkels, webshop, hoofdkantoor en database
Landingspagina, prijsbeleid en nieuwsberichten per winkel in Mijn winkel concept
Mijn winkel met o.a. foto’s en openingstijden
Automatische afstand bepaling van winkels naar consument
Voorraden van winkels zichtbaar in webshop
Unieke dynamische fijn zoekfilters
Afhaal weborders komen binnen in POS in winkel en direct op WIFI PDA
Cadeaukaart en spaarsysteem werken hybride in webshop en winkels
Assortiment, prijsbeleid, spaarpunten en acties centraal instelbaar
Responsive design op tablet en smartphone
Google earth integratie waar voorraden van alle vestigingen staan
Geavanceerde zoekfunctie op instelbare criteria
Logging van alle clicks
You-tube integratie
Winkelwagentje
Laatst bekeken
Gerelateerde artikelen, mogelijk ook voor u interessant, vervangers
Top 5 totaal, per groep, per merk
Reviews
Optimale Google en SEO mogelijkheden
Betaalfunctie met onder andere iDeal, creditcard, Minitix en giftcard
Order, pakbon en factuur afhandeling per email naar consument
Aankoophistorie van winkels en online centraal beschikbaar
Matrix, maten-kleuren boog
Keuze uit thuisbezorgen of afhalen in winkel geïntegreerd met kassa en winkel
Online web-interfaces met Dynalogic en Post-nl voor pakket aanmelding en TNT
En meer..
Instore kiosk
Ter voorkoming van nee-verkoop dient de ASPOS instore kiosk. Met de kiosk creëren retailers een digitale etalage.
We bieden zo offline hetzelfde assortiment als online. Klanten kunnen artikelen zoeken, informatie opvragen, filmpjes bekijken en bestellingen doen. De kiosk is volledig geïntegreerd met de kassa. Een kiosk order wordt bij de kassa betaald en daarna vrijgegeven voor levering thuis of afhalen in de winkel. De geld-goederen stroom blijft 100% gesloten. De kiosk haalt de long tail van internet naar uw winkelvloer. De voorraad in de winkel wordt virtueel schier oneindig. De kiosk is een prachtige blikvanger op de winkelvloer, het vergroot de beleving en het plezier van winkelen. Een mooi voorbeeld van clicks in bricks.
Klanten kunnen zoeken, kijken, kopen (indien op voorraad) of bestellen (als niet op voorraad)
Youtube video’s
Afrekenen bij de kassa
Multitouch schermen in verschillende maten voor aan de muur
Ipad versie beschikbaar voor low end oplossingen
Kleine tabletschermen op een voet
En meer…
Logistiek
Het backoffice proces van bestellen en (her)bevoorraden is in belangrijke mate bepalend voor het rendement van uw onderneming.
ASPOS genereert slimme besteladviezen die rekening houden met verkoophistorie, beleveringsfrequentie, klantbestellingen, DC voorraad en interfiliaalvoorraden. Klantbestellingen en weborders gaan integraal mee in uw inkoopopdrachten afhankelijk van de instelling in het bestelprofiel. Ontvangsten worden binnen geboekt in de voorraad, bij voorkeur met electronische pakbonnen (EDI) van leveranciers. Ook automatische herbevoorrading wordt ondersteund. Het voorraadbeheer in ASPOS is helemaal gericht op het elimineren van nee-verkoop en het optimaliseren van omloopsnelheid. Vanuit hoofdkantoor of distributiecentrum stuurt u winkeltaken naar de winkels. Deze komen binnen op wireless PDA’s, bijvoorbeeld lege schappen tellingen, deeltellingen, of pickorders voor interfiliaal- of webshop afhaalorders. Dynamisch voorraadbeheer leidt gegarandeerd tot een verhoging van uw rendement.
Centraal leveranciersbeleid met voorkeursleverancier per artikel(groep)
Meer leveranciers per artikel met voorkeursinstelling
Afwijkend lokaal leveranciersbeleid per (groep van) winkel(s)
Beheer bestelprofielen
Besteladvies aanmaken op basis van bestelprofiel
Inkooporder bekijken, aanpassen, fiatteren
Controle of inkooporder franco is
Bestellen op basis van verkoop aanvullen, min / max, of omloopsnelheid
Min/max per artikel per periode (week/maand) instelbaar
Draadloze handterminal (PDA) voor (deel-)inventarisaties en lege schappen telling
Winkeltaken middels push jobs van hoofdkantoor naar PDA’s in winkels
Ontvangsten controleren en naar keuze handmatig of electronisch binnenboeken
Electronische pakbonnen
Automatische herberekening van optimale min max per vestiging per artikel
Automatische herbevoorrading
Artikel zoeken en aanpassen
Online inzicht in voorraad per artikel alle winkels, per winkel en locatie, bijvoorbeeld etalage
Voorraad bekijken en aanpassen
Meerdere magazijn-voorraadlocaties per vestiging/DC
Automatische periodieke voorraadwaardering
Ouderdomsanalyse
Voorraad inventarisatie in de varianten nultelling, deeltelling, verschiltelling
(De)centraal bestellen, (de)centraal uitleveren per artikel(groep) of leverancier instelbaar
Interfiliaal bestellen, doorleveren en facturatie
Dropshipment
En meer…
BI dashboard
ASPOS voorziet standaard in een module Rapportages met alle veelgevraagde overzichten
Voor diepgaandere analyse is een retail dashboard beschikbaar. Het retail dashboard is ontwikkeld in Qlikview en maakt gebruik van de ASPOS database. Net als alle andere functies in ASPOS is ook het retail dashboard online en 100% gehost. U beschikt altijd en overal over actuele cijfers, compleet met analyses, benchmarks en trendontwikkeling. Het dashboard is interactief en dynamisch. U kunt alle denkbare doorsnijdingen opvragen, op periode, soort winkel, gebied, artikelgroep, folder etcetera. Het dashboard biedt u een schat aan actuele informatie, tot de allerlaatste seconde bijgewerkt tot het allerlaagste bonregelniveau. Deze informatie is op een vriendelijke en snelle manier toegankelijk, voor ondernemers, stafmedewerkers en directies. Gewoon via internet. Door deze snelle en gemakkelijke informatie voorziening kunt u beter sturen. En bespaart u arbeidskosten op administratie en data analyse. De ASPOS Bi oplossing is op hoofdkantoor maar ok voor losse franchise winkels beschikbaar.
Omzet ontwikkeling, per periode, per winkel, per m2
Ontwikkeling aantal klanten, gemiddelde omzet per klant
Analyse klantkaart
Folder analyse
Assortiment analyse
Inkoop analyse
Voorraad/ouderdomsanalyse
Risico analyse om fraude te helpen opsporen en voorkomen
Analyse medewerkers
Conversie via klantteller
Geografische analyse met gebruikmaking van Google maps
En meer…
CRM
ASPOS biedt ongekende mogelijkheden voor online marketing en CRM.
ASPOS biedt ongekende mogelijkheden voor online marketing en CRM. Klantgegevens hoeven maar één keer ingevoerd te worden en zijn beschikbaar in al uw kanalen. U kunt volstaan met één klantkaart. Punten kunnen zowel in de winkels als in de webshop gespaard en verzilverd worden. De aankoophistorie van uw klanten, van de webshop en de winkels samen, is online centraal beschikbaar! U kunt klanten op maat adviseren en extra verkopen genereren. ASPOS ondersteunt een rijk scala aan prijsafspraken en actie-aanbiedingen. Mailings, waardebonnen en nieuwsbrieven zijn standaard onderdeel van ASPOS. Acties kunnen zowel centraal op het hoofdkantoor als lokaal in de winkel beheert worden. Met ASPOS CRM haalt u meer rendement uit uw klanten.
Uitgebreide klantenadministratie, inclusief indeling in klantgroepen en interesses
Klant online invoeren en aanpassen
Klant zoeken op alle denkbare velden
Meer contactpersonen en meer afleveradressen per klant
Verkopen op klant
Business to business
Per klant verkoophistorie inclusief bezoeken in winkel en aankopen op het web
Sms of e-mail berichten service bij verjaardag, seizoensartikel, ontvangst klantbestelling
Prijslijnen, acties per klant(groep), denk aan bonuskaart
Centraal beheer van acties en folders, vestigingen kunnen wel of niet meedoen
Acties in periode met ingangs- en einddatum
Acties op een vaste dag en tijd van de week, maand of jaar
Korting op artikel in bedrag, percentage, staffel
Mixmatches met vaste totaalprijs en korting
Mixmatches met optioneel verplichte artikelen, bijvoorbeeld kortingsbon plus artikel
Goedkoopste van mixmatch, bijvoorbeeld 3e artikel gratis, 2e artikel halve prijs
Happy hour aanbiedingen, geografische aanbiedingen, aanbiedingen aan nabije klanten
Combinatie aanbiedingen, kits
Interesse mailings per post of e-mail
Klantpas met unieke code
Meer klantpassen per klantkaart voor families of bedrijven
Realtime spaarsysteem over alle vestigingen, inclusief webshop
Spaarpunten instelbaar per klantgroep, bonomzet en artikel
Bepaalde artikelen kunnen uitgesloten worden van spaarsysteem
Spaarpunten en saldo zichtbaar op kassabon en webshop
Waardecheque op huisadres of per e-mailing, of tegoed op kassabon
Interfiliaal verrekening van verzilverde spaarpunten
Overzicht spaartransacties per klant over alle vestigingen
Online inzicht in uitgekeerde, verzilverde en vervallen spaarpunten per klant per winkel
En meer…
Artikelbeheer
In ASPOS neemt het artikelbeheer een centrale plaats in. U beheert alle artikelgegevens op één plek voor de winkels, DC, webshop, app en kiosk! De artikelgegevens worden beheerd op een uitgebreide artikelkaart in ASPOS. Op de artikelkaart zijn behalve onder andere barcode, groep, merk, prijs en omschrijving ook plaatjes, webteksten en webknopen opgenomen. Mutaties zijn direct en realtime in alle kanalen beschikbaar. Op deze manier organiseert ASPOS uw artikelbeheer efficiënt en doeltreffend, rendabel en kosten efficiënt. Daarnaast biedt het online beschikbaar zijn van alle artikelgegevens nieuwe mogelijkheden voor bijvoorbeeld last minute pricing en andere omnichannel toepassingen.
Artikelbeheer wordt centraal voor de formule verzorgd, maar er kunnen ook op winkelniveau lokale artikelen worden aangemaakt. Centrale artikelen kunnen met de juiste rechten ook lokaal worden aangepast, onder andere in prijs of voorkeursleverancier. Dit is vaak noodzakelijk voor franchise organisaties. Daarbij komt nog de mogelijkheid om met segmenten centraal artikelen te beheren die per vestiging wel of niet beschikbaar zijn.
De ASPOS backoffice ondersteunt automatisch artikelbeheer. U kunt zich abonneren op de artikelgegevens van uw leveranciers in onze JDS databank. Valk Software verzamelt, controleert en ordent artikelgegevens van meer dan 1500 leveranciers. Artikelgegevens worden electronisch beschikbaar gesteld, er komt geen handwerk meer aan te pas. Nieuwe artikelen, prijswijzigingen en andere mutaties worden dagelijks automatisch doorgegeven. Ook folders, gekoppelde artikelen en acties zijn beschikbaar.