Valk bedankt klanten voor mooi 2016

Valk bedankt klanten voor mooi 2016

Met dank aan al onze klanten heeft Valk Solutions een mooi jaar 2016 kunnen afsluiten. We hebben een record van 120 miljoen transacties afgehandeld voor onze klanten. De uptime van de cloud platformen was 100%, ook in de belangrijke december feestmaand. Primera spande de kroon met een piek van maar liefst 800 transacties per minuut. De gemiddelde gemeten klanttevredenheid bedroeg 8,2.

Lopende samenwerkingen zijn opnieuw voor 5 jaar verlengd met Discus, Mitra, Dobey – Faunaland en Cigo – Tabaktief. We hebben 2 nieuwe verticals aangeboord, bouwmarkten en fashion. DGN Retail, onderdeel van Euretco, heeft voor Valk Solutions gekozen. Ook Vrijbuiter en Filou & Friends zijn als nieuwe klanten ingestapt.

De trend van software as a service zet door waarbij diensten per maand worden betaald zodat investeringsdrempels wegvallen. Valk Solutions geeft schaalvoordelen door aan klanten en heeft de tarieven ook in 2016 niet geïndexeerd. De omzet is 7% gestegen door aanwas van nieuwe klanten. De gemiddelde omzet per klant neemt toe door grotere winkels en meer toegevoegde waarde diensten.

Het aantal omnichannel projecten neemt een vlucht, bijvoorbeeld bij Welkoop, AS Watson en The Read Shop. De geïntegreerde mijn winkel webshop en de instore kiosk brengen de voordelen van internet naar de winkelvloer. Realtime triggered CRM ondersteunt relevante marketing campagnes met mooie conversies. En het business intelligence dashboard ontsluit big data voor management analyses.

De artikeldatabank telt inmiddels 16 miljoen artikelen van 1.400 leveranciers. We hebben 107 duizend automatische bestellingen afgehandeld voor onze klanten. Steeds meer leveranciers ondersteunen een digitale pakbon en steeds meer retailers gebruiken voorraadbeheer om de omloopsnelheid te verbeteren in de winkels.

Het personeelsbestand van Valk Solutions telt inmiddels 65 professionals. De teams van developers, software testers, applicatiemanagers, support consultants en service engineers zijn versterkt met nieuwe collega’s. De certificeringen voor informatiebeveiliging ISO 27001, klantvriendelijke dienstverlening ITO en het keurmerk betrouwbaar afrekenen van de Belastingdienst zijn geherauditeerd en verlengd.

We zijn dankbaar voor het vertrouwen van onze klanten en gaan in 2017 vol energie door op de ingeslagen koers. Ons belangrijkste doel is en blijft om klanten voor de lange termijn zeer tevreden te maken.

Montfoort, februari 2017

Terug naar overzicht