Vrijbuiter vernieuwt

Vrijbuiter vernieuwt

Afgelopen week heeft Vrijbuiter het omnichannel retail platform ASPOS van Valk Solutions in gebruik genomen. De webshop www.vrijbuiter.nl is compleet vernieuwd, evenals alle points of sale in de megastores en de systemen waarmee Vrijbuiter inkoopt, goederen naar de winkels verdeelt en acties mogelijk maakt. Webshop, megastores en distributiecentrum werken volledig online en realtime op de centrale ASPOS database, waardoor het IT landschap van Vrijbuiter aanzienlijk vereenvoudigd is.

Onder het motto ‘Samen buiten’ is Vrijbuiter dé camping en outdoor formule van Nederland met meer dan 20.000 kwaliteitsproducten. Met deze ingrijpende vernieuwingsoperatie is Vrijbuiter voorbereid op de toekomst die steeds meer online en mobiel zal zijn.

Eddy van der Werff, IT manager van Vrijbuiter toont zich tevreden: “Het was voor ons een spannend project waarin we alle vernieuwingen in een big bang scenario live hebben gebracht. De samenwerking met de mensen van Valk Solutions was intensief en is ons uitstekend bevallen. Valk Solutions heeft haar belofte waargemaakt en het project binnen de geplande tijd en budget succesvol opgeleverd. Komende weken zal de nazorg plaatsvinden om alle processen helemaal zelfstandig te laten draaien.”

Robert Valk, oprichter en technisch directeur van Valk Solutions: “Vrijbuiter beschikt nu over één klantbeeld. Dit betekent dat aanbiedingen en campagnes afgestemd kunnen worden op de complete aankopen van een klant, ongeacht in welk kanaal. De moderne consument wil gekend en herkend worden en stelt een persoonlijke benadering op prijs. Dat vraagt een rigoureuze omnichannel inrichting van alle processen en systemen, die stap heeft Vrijbuiter daadwerkelijk durven zetten.”

Komende weken en maanden zullen de nieuwe mogelijkheden stap voor stap in gebruik worden genomen. We wensen alle mensen van Vrijbuiter veel plezier en succes met het nieuwe platform.

Montfoort, februari 2017

Terug naar overzicht