Nelson DC beleeft Transsmart

Binnen 3 weken doorlooptijd hebben Nelson Schoenen, Transsmart en Valk Solutions de integratie tussen ERP systeem Profashionall en Transsmart live gebracht.

Met een jaaromzet van circa 150 miljoen euro behoort Nelson tot de grootste schoenenretailer in Nederland. Nelson werkt al meer dan een decennium met ERP systeem Profashionall van Valk Solutions. De Profashionall software verzorgt de fulfilment van alle weborders en de herbevoorrading van de 150 Nelson stores. Steeds meer omzet komt online binnen bij Nelson, via de webshops en marketplaces. Recent is ook Zalando toegevoegd om het bereik nog verder te vergroten. De afhandeling van al deze online orders vraagt om flexibiliteit in de verzending met een variëteit aan verzendopties om tegemoet te komen aan de keuzes van consumenten en de eisen van marketplaces. De traditionele tooling volstond niet langer, daarom heeft Nelson op advies van Valk Solutions gekozen voor de integratie van Profashionall met Transsmart.

Met Transsmart kan Nelson snel en zonder technische aanpassingen schakelen tussen vervoerders of nieuwe vervoerders toevoegen. Dit geeft de flexibiliteit en slagkracht die Nelson nodig heeft in haar markten. De volgende stap op de roadmap is de integratie van de Check-out API van Transsmart met de webshops, zodat consumenten volledig op maat verzendopties kunnen kiezen, niet alleen de transporteur, maar ook bijvoorbeeld same day delivery en CO2 neutraliteit. Eerder heeft Nelson al PutToLight doorgevoerd voor het snel uitsplitsen van een verzamel batches en marketplaces broker ChannelEngine in gebruik genomen.

Ivo Flierman, CIO van Nelson Schoenen: “Met deze innovaties en partnership van Valk Solutions, ChannelEngine en Transsmart kan Nelson nu eenvoudig 16.000 weborders per dag afhandelen. De hele logistieke operatie is schaalbaar en voorspelbaar met pick batches van 210 (multiline/single) weborders, vanaf picking tot en met verzending in 10 minuten, dat geeft 1.260 orders per uur. Deze optimalisaties hebben ertoe geleid dat de kosten per order tot de absolute minimum zijn teruggebracht. Nelson klaar is voor verdere online groei en steeds hogere eisen en wensen van consumenten en (internationale) marketplaces.”

Valk Solutions en Transsmart werken intensief samen om “hun” retailers de beste oplossing qua transsport en logistiek te bieden, flexibel en tegen de laagste TCO (total cost of ownership). De ontwikkeling van verschillende transporteurs met verzendopties in binnen- en buitenland maken het verschil, ook dat klanten in de winkelwagen alle keuzes krijgen hoe ze het pakketje verstuurd willen hebben.

Sign up for our Newsletter

Get access to exclusive market and product content. Subscribe now!

Contact us

We’re here for you.

You can contact us at any time by:

  • Phone on +31 (0)348 431 490

  • Chat with the chat function on this screen

  • Completing the form bellow:
  • You're subscribing!

    That's great!